Salary Increasing
One day an employee sends a letter to her boss asking for an increase in her salary
$$Dear Bo
In thi$ life, we all need $ome thing mo$t de$perately.. I think you $hould be under $tanding of the need$ of u$ worker$, who have given $o much $upport including $weat and $ervice to your company
.I am $ure you will gue$$ what I mean and re$pond $oon
Your$ $incerely
Marian $hih
...How the Boss may reply for a salary increase request
The next day, the employee received
:this letter of reply
Dear Marian
.I kNOw you have been working very hard. NOw adays, NOthing much has changed. You must have NOticed that our company is NOt doing NOticeably well as yet
NOw the newspapers are saying the world`s leading ecoNOmists are NOt sure if the United States may go into aNOther recession. After the NOvember presidential elections things may turn bad
.I have NOthing more to add NOw. You kNOw what I mean
Keep your Team Small
Harvard Business Review
There is well-known research that shows people's efforts quickly diminish as team size increases. This is because team members reduce their input when they feel less responsible for the output. Use the smallest team possible to achieve your goals. This may mean including slightly fewer members than the task at hand requires. If reducing the size of your current team is not an option, consider dividing up a complex task into manageable bits, where every member of the team is accountable for one part of it. Or you can create a sense of urgency about the task so everyone's invested. If you see people not doing their part despite your efforts, be transparent about everyone's performance so slackers can't hide
مدیریت چینی - قسمت چهارم
حرکت آهسته و پیوسته
در فرهنگ ایرانی نیز شعر
رهرو آن نیست که گه تند و گه آهسته رود
رهرو آن آست که آهسته و پیوسته رود
این معنا را تائید می کند، فرهنگ مداومت و پیوستگی در کار به تمام معنا در میان مردم چین نهادینه شده است.
روند رو به رشد اقتصادی و مداومت و پیوستگی در تلاشهای روزانه ، نشانگر میل آنها به رسیدن به هدف است، در مسیر نیل به اهداف آنچه مهم است حرکت در مسیر هدف و مقابله با مشکلات احتمالی در این مسیر است. حرکت متوازن، پیوسته و هدفمند جامعه چین که بدلیل حمایت مدیران کشور و ترغیب این فرهنگ می باشد، به راحتی آنها را به اهدافشان رسانده و حتی بیش از آن توانمند ساخته است.
مدیریت چینی - قسمت سوم
نقش سمبل سازی در مدیریت
در همه بناهای قدیمی کشور چین نقش اژدها بیش از پیش خودنمائی می کند.
چرا اژدها را به عنوان سمبل و نماد انتخاب کرده اند؟ بررسیها نشان می دهد که چینی ها به ماوراءالطبیعه اعتقاد ویژه ای دارند و عوامل غیر زمینی را در زندگی بسیار موثر می دانند. براین اساس اژدها به عنوان نمادی قدرتمند، اثرگذار ، توانمند در حضور در همه عرصه ها و حاکم بر همه امور انتخاب نموده اند تا ضمن پوشش دهی به اعتقادات فراطبیعی نمادی از قدرت و هیمنه آنها باشد.
لکن توجه به نقشهای اژدها نشان می دهد صورتی بسیار شبیه به مردم چین دارند، بنابراین پادشاهان و حاکمان ( و به عبارتی مدیران ) این کشور توانسته اند در طول سالها با سمبل سازی، قدرتمندی و توان بالای این کشور را به رخ کشند و تسلط به همه امور و حاکمیت فراطبیعی را نهادینه کنند.
در علم مدیریت ایجاد الگو، سمبل مشترک ، موتو و چشم انداز همگرا بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. مدیران از این طریق در تلاشند تا بستری متعلق به همه کارکنان فراهم آورند و نوعی همصدائی و تعامل مشترک را برای ایجاد حداکثر بهره وری و نیل به اهداف بوجود آورند.
نقش سمبلها در مدیریت چینی حتی در عصر حاضر نیز مشهود و مشخص می باشد.
بازاریابی عصبی
چگونه با بازاریابی عصبی فروش خود را افزایش دهیم؟
بازاریابی عصبی در دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. بازاریابی عصبی بازاریابی است که با توجه به عملکرد مغز و سیستم اعصاب بدن طراحی شده است. شرکتهای بزرگ بودجههای زیادی برای تحقیقات بازاریابی و طراحی سیستمهای نظرسنجی اختصاص میدهند. سپس برمبنای اطلاعات ارائهشده توسط مخاطبان، اقدام به طراحی و ساخت محصولات جدید میکنند. سپس اتفاق بسیار عجیبی میافتد. همان افرادی که خودشان در نظرسنجی معیارهای یک محصول ایدهآل را تعریف کردهاند، حاضر به خرید محصول نیستند. آقای مالکولم گلادول در کتاب معروفش با نام «نقطه واژگونی» به این پدیده میپردازد. او توضیح میدهد که افراد مختلف هنگام ورود به کافیشاپ در نظرسنجی شرکت کردند که قهوه موردعلاقهشان چه قهوهای است. اغلب افرادی که در نظرسنجی اعلام کرده بودند به قهوه تلخ و غلیظ علاقه دارند، بعد از چند دقیقه در همان کافیشاپ قهوه خود را کاملا شیرین میکردند. بنابرین همیشه نمیتوان به گفتههای مشتریان اعتماد کرد. گاهی آنها درمورد محصول نظراتی میدهند که با خریدهای خودشان تناقض دارد.
سه بخش اصلی مغز
همین موضوع ساده با توجه به ساختار مغز چگونه توضیح داده میشود؟ مغز سه بخش اساسی دارد که مغز جدید، مغز میانی و مغز قدیم نام دارند. مغز جدید معمولا انجام کارهای تحلیلی و پیچیده را برعهده دارد. تصمیمات منطقی، آموزش و کارهای ارادی ما با این فرماندهی این بخش مغز انجام میشود.
مغز میانی بیشتر با موارد احساسی و همچنین حافظه درگیر است. مغز قدیم عهدهدار فعالیتهای اصلی ما برای بقا است. مثلا وقتی گرسنه میشویم مغز قدیم دستور میدهد که به اینمورد رسیدگی شود. همچنین فعالیتهای مانند تنفس و ... که برای ادامه حیات ضروری هستند توسط این بخش مغز مدیریت میشوند.
نکته بسیار جالب آن است که اغلب تصمیمات غیرارادی و پایهای توسط مغز قدیم گرفته میشود. در بازاریابی عصبی دانشمندان به این نتیجه رسیدهاند که اغلب تصمیمات خرید نیز توسط همین بخش مغز، یعنی مغز قدیم انجام میشود. پس اگر با عملکرد مغز قدیم بیشتر آشنا شویم میتوانیم عملیات بازاریابی را طراحی کنیم که تاثیرگذارتر باشد.
حال به این سوال برگردیم که چرا اغلب افرادی که ادعا میکنند قهوه تلخ و غلیظ دوست دارند، قهوه شیرین میخورند؟ دلیل آن است که وقتی مورد سوال قرار میگیریم معمولا از مغز جدید خود برای پاسخگویی استفاده میکنیم و سعی میکنیم بهترین و منطقیترین جواب ممکن را ارائه دهیم. ولی وقتی در شرایط واقعی میخواهیم قهوه بخوریم، مغز قدیم تاثیر بیشتری بر عملکرد ما دارد!