امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

واقع بینی و نتیجه گرائی

آنچه بیش از همه به عنوان یک فرهنگ مدیریتی در بین مدیران و مردم چین نهادینه شده است، واقع بینی و نتیجه گرائی است.

مدیران چینی بیش از پیش واقع بین شده اند و به مهارتها و توانمندیهای خود و کارکنانشان واقفند. اساسا آنها آدمهائی چند بعدی و مدعی نیستند و هر کاری را تک بعدی و البته با مداومت به پیش می برند.

بنظر می رسد آنچه باعث موفقیت این کشور بویژه در سالهای اخیر شده است، پی بردن و اذعان به سطح توان و ویژگیهای خود می باشد. ایشان به هیچ عنوان خود را در لبه تکنولوژی نمی پندارند بدین معنا که عقب ماندگی تکنولوژیک خود را فهمیده اند اما بنظر من آنچه را هدف گذاری کرده اند این است که :

اگر اول نیستیم باید حتما دوم باشیم

و تولیدات کپی برداری شده و OEM سازی و غیره را در این راستا انجام می دهند بنابراین با واقع بینی و با تکیه بر نقاط قوت خود (که البته کم نیستند) در این مرحله به هر روشی تکنولوژی را وارد کشورشان می کنند و در تیراژ وسیع تولید می کنند، بنابراین اگر در لبه تکنولوژی نیستند در لبه تولید کننده اول جهان قرار دارند.

نتیجه گرائی نیز در فرهنگ این کشور موج می زند، در تمام مذاکرات تجاری و رفتارهای مدیریتی و اجرائی نگاه ویژه ای به نتایج دارند، بدین معنا که فقط در حوزه نظری باقی نمی مانند و نتایج را هر چند کوچک دنبال می کنند، براین اساس است که حتی از تولید در تیراژ کم نمی گذرند و حتی سفارشات کم را بی پاسخ رها نمی کنند.

با سرعتی که این کشور در حال رشد می باشد و با ویژگیهای منحصر بفرد فرهنگ کاری - مدیریتی این کشور، در سالهای آتی شاهد خواهیم بود که :

اول خواهند شد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

مدیریت چینی - قسمت اول

30-06-1391

گستردگی کشور چین دارای ابعاد جمعیتی و جغرافیائی کم نظیری است که البته در بعد جمعیتی بی نظیر. تاکنون به این اندیشیده اید که اداره کشوری با این حجم از جمعیت...

ادامه

ابعاد زندگی

01-02-1390

زندگی انسانها به اشکال و فلسفه های مختلف قابل طبقه بندی و بعد شناسی است، در چند روز اخیر و بواسطه تحلیل زندگی شغلی افراد، ابعاد زیر را قابل تشخیص...

ادامه
Go to top