فعالیت های پژوهشی

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

آخرین مقاله علمی پژوهشی اینجانب با عنوان " آمیخته بازاریابی خدمات و تاثیر آن بر سهامداران" چاپ شده در مجله "دانش مالی تحلیل اوراق بهادار" را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید. 

چکیده:

در این پژوهش با اتکاء به مبانی نظری آمیخته بازاریابی و مالیه رفتاری به بررسی تاثیر به کارگیری آمیخته بازاریابی بر رفتار سهامداران در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است و بر اساس یک دوره ی 5 ساله از ابتدای سال 1319 تا انتهای سال مالی 1393 فرضیات تاثیر پذیری آمیخته بازاریابی و عوامل زیر مجموعه آن بر رفتار سهامداران در بین کلیه شرکت های خدماتی، که سهام آنها در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفته است، آزمون شده است. تحقیق حاضر از دیدگاه هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از دیدگاه ماهیت و روش از نوع تحقیقات همبستگی محسوب میشود. در این پژوهش یک متغیر(آمیخته بازاریابی و عوامل مربوط به آن) به عنوان متغیر مستقل و متغیر دیگر(رفتار سهامداران) به عنوان متغیر وابسته، در نظرگرفته شده و با استفاده از معادلات ساختاری ارتباط بین آنها سنجیده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده در این مقاله، رفتار سهامداران بازار بورس تهران رابطه معناداری با آمیخته بازاریابی و عوامل آن دارد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 نظر)

امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

در مورد مدل كسب و كار (Business Model) و برنامه كسب و كار (Business Plan)، مقاله­ها و كتاب­هاي زيادي به رشته تحرير درآمده است و مشاورين و كارشناسان مختلف، در سازمان­هاي بزرگ با استفاده از روش­هاي متداول به تدوين آن پرداخته­اند.

اين نوشتار بر آن است كه با نگاهی متفاوت به موضوع، به سوال­هاي زير بپردازد:

1-    چرا خلق مدل كسب وكار در سازمان­ها یک نياز است؟

2-    چرا صنعت بيمه به مدل­هاي كسب و كار نوگرا نيازمند است؟

3-    چرا شركت­هاي بيمه­گر ايراني بايد اين مسير را با دقت دنبال كنند؟

4-    نقش فناوري اطلاعات در خلق مدل كسب و كار چيست؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

در مقاله حاضر برآنم تا سئوالات محوری زیر را بررسی نموده و ابعاد مختلف آن را واکاوی نمایم :

1. ابعاد ارزش آفرینی بیمه های زندگی کدامند؟

2. اگر بیمه های زندگی ارزش آفرینند، چرا در جامعه ایران تعمیق نیافته اند؟

3. بیمه ایران در تعمیق بیمه های زندگی چه نقشی می تواند ایفا کند؟

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

SRM؛ رویکردی جدید در تعامل با ذی نفعان

تشدید رقابت در فضای کسب و کار، باعث افزایش قدرت چانه زنی مشتریان و درنتیجه کاهش وفاداری آنها شده است. این واقعیت، سازمانها را مجاب کرده است که استفاده از مدلهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) را به عنوان یکی از اولویت های استراتژیک خود در دستور کار قرار دهند. اما با این حال، پیچیدگی کسب و کار سازمانهای خدمات محور به طور عام و شرکتهای بیمه به طور خاص، باعث شده است که تمرکز صرف بر ارتباط با مشتریان، منجر به افزایش وفاداری مشتریان در سطح مطلوب نشود؛ چرا که میزان وفاداری سایر گروههای ذی نفع (تعمیرگاههای مجاز، کارشناسان خسارت، کارگزاران و نمایندگان فروش، زیان دیدگان و ...) می تواند بر میزان وفاداری مشتریان تاثیرگذار باشد.

تحقیقات انجام شده، نشان می دهد که در شرکتهای فعال در صنعت بیمه، نیاز به مدلی وجود دارد تا بر اساس آن، بتوان به صورت یکپارچه، ارتباط با همه ذی نفعان را مدیریت نمود. بر این اساس و با استفاده از چارچوبهای مدیریت سرویس و مدیریت ارتباط با مشتریان و انطباق رهنمودهای این چارچوبها با فضای کسب و کار شرکتهای بیمه، طی این مقاله، مدلی برای ایجاد مرکز جامع ارتباط با ذی نفعان (Stakeholders Relationship Management)، که می توان آن را به اختصار SRM نامید، پیشنهاد شده است. این مرکز، به عنوان نقطه منحصربفرد ارتباط با ذی نفعان (Single Point of Contact)، وظیفه مدیریت ارتباط با ذی نفعان مختلف سازمان را بر عهده خواهد داشت و برخلاف مدلهای رایج CRM، تنها معطوف به مشتریان نیست. سرویسهایی که این مرکز به مشتریان خود ارائه می نماید طیف متنوعی (از جمله مشاوره، ارائه اطلاعات، ثبت درخواست، راهنمایی حل رخداد و ...) را تشکیل می دهد که با استفاده از کانالهای ارتباطی مختلف (از جمله تلفن، ایمیل، پیامک، فاکس، وب و ...) قابل ارائه خواهد بود. 

 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

چکیده :
مطالعات انجام شده طي سي سال گذشته توسط پژوهشگران بر روي ارتباط بين بازدهي و سود سهام ، حاكي از اين نكته است كه سود 1 و اطلاعات مرتبط با سود، بر بازدهي 2 سهام تاثيرگذار است.
بسياري از مطالعات انجام شده با استفاده از مدل رگرسيون ارتباط بازدهي را به عنوان متغير وابسته با سود به عنوان متغير مستقل مورد بررسي قرار داده اند. نتايج مطالعاتي كه بر روي ارتباط بين بازدهي با سود شركت ها انجام شده است ضريب مشخصي را در بررسي رگرسيون سود غيرمنتظره سالانه به عنوان متغير مستقل و بازدهي غيرعادي 3 به عنوان متغير وابسته معرفي مي كنند.
در اين پژوهش ضمن بررسي و اندازهگيري اثرات سود اعلامي شركتهاي پربازده و كم بازده در بورس اوراق بهادار تهران در سالهاي 1315 و 1319 بر بازدهي آنها و بررسي مقايسهاي آنها خواهيم ديد كه واكنش بازار در مقابل اخبار خوب)تعديل مثبت سود اعلامي( و بد)تعديل منفي سود اعلامي( واكنشي بيش از انتظار نيست و از طرف ديگر حساسيت بازار به اخبار خوب و بد واكنشي احساسي نيست. نتايج اين پژوهش وجود تفاوت در ضريب واكنش به سود در شركتهاي پربازده و كم بازده را مورد تاكيد قرارداده و البته رابطهاي معنادار بين اخبار خوب و بد و واكنش بازار را تائيد نميكند، تنها رابطه معنادار مربوط به اخبار بد در شركتهاي كم بازده ميباشد؛ بدين معنا كه بازار در مقابل اخبار بد )تعديلهاي منفي ( مربوط به شركتهاي كم بازده واكنشي بيش از انتظار را نشان ميدهد.
واژه هاي كليدي: ضريب واكنش به سود، بيش واكنشي، كم واكنشي، سود اعلامي

دریافت فایل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

زیر مجموعه ها

مطالب تصادفی

دست

29-08-1390

از دل و ديده، گرامی تر همآيا هست؟- دست،آری، ز دل و ديده گرامی تر:دست !زين همه گوهر پيدا و نهان در تن و جان،بی گمان دست گرانقدرتر است.هر چه...

ادامه

معرفی کتاب آموزه های وارن بافت

10-11-1390

معرفی کتاب آموزه های وارن بافت

    دیباچهمن از 1981‏تا 1993دوازده سال عروس وارن بافت بودم که موفق ترین سرمایه گذار جهان، و اینک بزرگ ترین نیکوکار جهان است. اندکی پس از ازدواج...

ادامه

تو کز محنت دیگران ....

13-04-1391

معلم چو آمد، به ناگه کلاس؛ چو شهری فروخفته خاموش شد سخن های ناگفته کودکان به لب نارسیده فراموش شد سكوت كلاس غم آلوده را صدای درشت معلم شکست ز جا احمدک جست و...

ادامه
Go to top