امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

چکیده :
هدف فرآيند مديريت كمك به مديريت براي ارزش آفريني در كسب و كار است، به گونه اي كه موجبات رضايتمندي ذينفعان مهم را فراهم سازد. از طرفی فرآیند برنامه ریزی استراتژیک به عنوان یکی از تکنیکهای محوری در فرآیند مدیریت در همه بخشهای اقتصادی به صورتی همه گیر مورد استفاده قرار گرفته است و برای تداوم پذیری و رشد سازمانها، امری حیاتی محسوب میگردد. این رشد و تداوم پذیری سازمانها آنها را قادر می سازد با محیطهای در حال تغییر – ویژگی بارز محیط کسب و کار در زمان حاضر تغییر شتابنده و فراگیر است که سازمانها در حال تلاش برای کنترل آنند - کنار بیایند؛ حتی زمانی که شاکله استراتژی همچنان فاقد ساختار و برنامه بوده و به شیوهای غیر همیشگی و غیر تکراری عمل می کند.
موسسات مالی مانند سایر سازمانها و البته به دلیل ویژگیهایی نظیر اتخاذ تصمیمات آتی و مخاطره ترکیب شده با نوع فعالیت خود برای بقاء و رشد باید بنحوی اثربخش از فرآیند مدیریت استراتژیک بهره ببرند تا حداکثر ارزش را بیافرینند.
این مقاله در نظر دارد با ارائه چارچوب و مدلی مناسب در قالب پارادایم جدید مبتنی بر ارزش و با تکیه بر مفاهیم ارزش آفرینی فرآیند مدیریت استراتژیک را برای موسسات مالی و بالاخص شرکتهای سرمایه گذاری تبیین و گامهای اجرائی آن را ترسیم نماید.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

فروپاشی چگونه رخ خواهد داد ؟

23-03-1397

فروپاشی چگونه رخ خواهد داد ؟

احتمالا نام مجله معتبر و معروف فوربز را شنیده باشید. جزو معتبرترین نشریات کسب وکار، موفقیت، کارآفرینی و ثروت است. این نشریه روی جلد خود را در سال 2007 به...

ادامه

شب قدر

19-05-1391

خدایا می دانم این قدمهای لزران به آسمان تو نمی رسد! این دستهای گریز پا لایق نیایش تو نیست! این چشمها که در تمام فصول سال باریده اند، شایسته دویدن و رسیدن...

ادامه

نظام پيشنهادها؛ با رويكرد ارتقاء اثربخشي

20-04-1389

  مقدمه:در هر موسسه، سازمان و به طور كلي بنگاه اقتصادی همواره مي‌توان براي انجام امور به راه حل‌هاي بهتر و موثرتر از آنچه در حال حاضر معمول است، دست يافت...

ادامه
Go to top