فعالیت های پژوهشی

امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

چکیده :
به طور کلی توسعه ی بازارهای سرمایه اسلامی بخش جدائی ناپذیر توسعه ی بازارهای سرمایه است. چنین بازارهایی برای بسیج و تخصیص بهینه ی منابع ضروری هستند. این ضرورت در اقتصاد اسلامی بسی بیشتر به نظر می رسد؛ چون ممنوعیت بهره موجب وابستگی بیشتر به " سهام " و تامین مالی مبتنی بر دارایی شده است.
بازارهای بدهی جزء لاینفک بخش مالی و به طور موثری مکمل بودجه هایی است توسط بخش بانکی فراهم شده است. در اقتصادهای نوظهور، این بازارها هنوز در مرحله اولیه توسعه شان قرار دارند. در قوانین اسلامی( شریعت) دریافت و پرداخت بهره ممنوع است. لذا در کشورهایی که جمعیت مسلمان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهد، بازارهای بدهی سنتی نمی توانند شکوفا شوند. بنابراین تقاضا و نیاز زیادی جهت توسعه جایگزینهایی برای بازارهای بدهی سنتی مطابق با قوانین اسلامی وجود دارد.
در نتیجه اخیرا رشد سریعی در بازار چند میلیارد دلاری ابزارهای مالی ساختاریافته ی شرکتی و حاکمیتی که سازگار با شریعت باشند، به وجود آمده است که از آنها تحت عنوان « صکوک » یاد می شود. در بازارهای سرمایه اسلامی، معاوضات نرخ بهره و دیگر صورتهای متعارف ابزارهای مشتقه مانند مشتقات اعتباری و اوراق اختیار معامله جداشدنی، به دلیل ممنوعیت در قوانین اسلامی وجود ندارد. بنابراین، الزامات مدیریت ریسک و ملاحظاتی که در مورد رقابتی بودن وجود دارد، ساختارهای صکوک را مجبور به توسعه بیشتر و ارائه ی جانشین های سازگار با شریعت به جای مشتقات سنتی می کند. بدون ساختارهای صکوک با چنین عمقی، بازارهای مالی نمی توانند در بسیاری از اقتصادهای نوظهور به طور کامل توسعه یابند.
مقاله حاضر به بررسی و شناسائی انواع ابزارهای مالی اسلامی و نقش ابزارهای مالی در توسعه و تعمیق بازارهای مالی می پردازد.
برای دریافت PDF اینجا کلیک کنید.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

چکیده:

با ظهور اينترنت، بخش عظيمي از زندگي بشر دچار تحول گشته است . اين تاثير ، كليه ابعاد گوناگون علمي، يكي از گون ههاي ADSL اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و نظامي زندگي بشر را در بر گرفته است . اينترنت پرسرعت پيشرفته اين فن آوري است كه از سال 1383 وارد بازار ايران شده است. ب هدليل عمر كوتاه اين فن آوري در ايران، هنوز زيرساخت علمي پژوهشي لازم در اين حوزه مهيا نگرديده است . بنابراين، انجام پژوهش براي شناخت جنب ههاي مختلف اين موضوع امري ضروري مي باشد. پژوهش حاضر به گون هاي پيمايشي- زمين هيابي به بررسي رابطه عوامل آميخته بازاريابي خدمات( متغيرهاي مستقل) با افزايش فروش اينترنت پرسرعت در شهر تهرا ن ( متغير وابسته) م يپردازد. به منظور رد يا تاييد فرضيات اين پژوهش، پرسشنامه اي بين نمونه 150 نفري از كاربران اينترنت پر سرعت در شهر تهران كه جامعه آماري اين پژوهش را تشكيل مي دادند توزيع گرديد. روايي اين پرسشنامه قبلا به تاييد (PAP) توسط جمعي از خبرگان از جمله استاد راهنما و مديرعامل يكي از شركت هاي داراي مجوز ندا رسيده بود. پايايي ابزار انداز هگيري نيز از طريق آزمون آلفاي كرونباخ به تاييد رسيد. فرضيه اول تحقيق، مدعي وجود رابطه بين متغيرهاي مستقل با متغير وابسته مي باشد و فرضيات دوم و سوم، اولويت هشت عامل آميخته بازاريابي خدمات كريستوفر لاولاك را از ديد مشتريان دو بخش خانگي و تجاري- اداري م يسنجد. و آزمون فريدمن معنادار بودن رابطه بين متغيرهاي t-student پس از آزمون فرضيات اصلي از طريق آزمون آماري مستقل با متغير وابسته به تاييد رسيده و از ميان عوامل هشتگان ه آميخته بازاريابي، قيمت، مهمترين عامل از ديدگاه مشتريان قلمداد گرديد. علاوه بر نتايج فوق، برخي نتايج جنبي نيز از اين پژوهش منتج گرديده است كه در بخش هاي مقتضي بدان پرداخته خواهد شد. برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

زیر مجموعه ها

مطالب تصادفی

سه پرسش سقراط

24-05-1391

زمانی که شایعه ای را می شنوید و قصد انتقال آن به دیگری را دارید بحث کوتاه فلسفی زیر را در ذهن خود مرور کنید: در یونان باستان سقراط به...

ادامه

geese

21-04-1389

geese

 

ادامه
Go to top