تغییر از خود
سلام و عرض ادب دوستان و همراهان عزیز
به دلیل اینکه همواره در وب سایت حاضر بر اهمیت تغییر متذکر شده ایم و بر این اعتقادم که تغییر منشا رشد و یادگیری و تعالی است ، از سال 1382 که وب سایت را راه اندازی کردم تاکنون متناسب با رشد تکنولوژی و زیر ساختهای وب سایت 4 بار قالب را تغییر داده ایم و خوشبختانه این بار هم با شکل و شمایل جدید در خدمت بازدیدکنندگان خواهیم بود.
امیدوارم قالب حدید مورد پسند واقع شود.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید
آمیخته بازاریابی خدمات و تاثیر آن بر رفتار سهامداران
چکیده:
در این پژوهش با اتکاء به مبانی نظری آمیخته بازاریابی و مالیه رفتاری به بررسی تاثیر به کارگیری آمیخته بازاریابی بر رفتار سهامداران در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است و بر اساس یک دوره ی 5 ساله از ابتدای سال 1389 تا انتهای سال مالی 1393 فرضیات تاثیر پذیری آمیخته بازاریابی و عوامل زیر مجموعه آن بر رفتار سهامداران در بین کلیه شرکت های خدماتی، که سهام آنها در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفته است، آزمون شده است.
تحقیق حاضر از دیدگاه هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از دیدگاه ماهیت و روش از نوع تحقیقات همبستگی محسوب می¬شود. در این پژوهش یک متغیر(آمیخته بازاریابی و عوامل مربوط به آن) به عنوان متغیر مستقل و متغیر دیگر(رفتار سهامداران) به عنوان متغیر وابسته، در نظرگرفته شده و با استفاده از معادلات ساختاری ارتباط بین آنها سنجیده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده در این مقاله، رفتار سهامداران بازار بورس تهران رابطه معناداری با آمیخته بازاریابی و عوامل آن دارد.
کلید واژه ها: آمیخته بازاریابی خدمات، رفتار سهامدارن، مالی رفتاری، معادلات ساختاری، تورش¬های رفتاری
خلق مدل كسب وكار، ضرورت تحول در صنعت بيمه
مقاله زیر را با موضوع فوق الذکر برای نشریه پیام بیمه شماره جدید آماده کرده ام ، که برای استحضار علاقمندان فایل کامل آن در فرمت PDF در دسترس قرار می گیرد.
در مورد مدل كسب و كار (Business Model) و برنامه كسب و كار (Business Plan)، مقاله ها و كتابهاي زيادي به رشته تحرير درآمده است و مشاورين و كارشناسان مختلف، در سازمانهاي بزرگ با استفاده از روشهاي متداول به تدوين آن پرداخته اند.
اين نوشتار بر آن است كه با نگاهی متفاوت به موضوع، به سوالهاي زير بپردازد:
1- چرا خلق مدل كسب وكار در سازمانها یک نياز است؟
2- چرا صنعت بيمه به مدلهاي كسب و كار نوگرا نيازمند است؟
3- چرا شركتهاي بيمه گر ايراني بايد اين مسير را با دقت دنبال كنند؟
4- نقش فناوري اطلاعات در خلق مدل كسب و كار چيست؟
13 شاخص فرهنگی قابل بهبود در ایرانیان
1. اکثر ما ایرانی ها تخیل را به تفکر ترجیح می دهیم.
2. در هر شرایطی منافع شخصی را به منافع ملی اولویت می دهیم.
3. با طناب مفت حاضریم خود را دار بزنیم.
4. به بدبینی، بیش از خوش بینی تمایل داریم.
5. نواقص را می بینیم، اما در رفع آنها اقدامی نمی کنیم.
6. در هر کاری اظهار فضل می کنیم و از گفتن " نمی دانم " شرم داریم.
7. کلمه " من" را بیش از "ما" به کار می بریم.
8. غالبا مهارت را به دانش ترجیح می دهیم.
9. بیشتر ، در گذشته به سر می بریم و آینده را فراموش می کنیم.
10. از دور اندیشی و برنامه ریزی عاجزیم و دچار روزمرگی می شویم.
11. عقب افتادگی مان را به گردن دیگران و توطئه آنها می اندازیم و برای جبران آن هم قدمی بر نمی داریم.
12. دائما دیگران را نصیحت می کنیم ، ولی خودمان عمل نمی کنیم.
13. همیشه آخرین تصمیم را در دقیقه 90 می گیریم.