امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

چکیده:
در این پژوهش با اتکاء به مبانی نظری آمیخته بازاریابی و مالیه رفتاری به بررسی تاثیر به کارگیری آمیخته بازاریابی بر رفتار سهامداران در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است و بر اساس یک دوره ی 5 ساله از ابتدای سال 1389 تا انتهای سال مالی 1393 فرضیات تاثیر پذیری آمیخته بازاریابی و عوامل زیر مجموعه آن بر رفتار سهامداران در بین کلیه شرکت های خدماتی، که سهام آنها در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفته است، آزمون شده است.
تحقیق حاضر از دیدگاه هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از دیدگاه ماهیت و روش از نوع تحقیقات همبستگی محسوب می¬شود. در این پژوهش یک متغیر(آمیخته بازاریابی و عوامل مربوط به آن) به عنوان متغیر مستقل و متغیر دیگر(رفتار سهامداران) به عنوان متغیر وابسته، در نظرگرفته شده و با استفاده از معادلات ساختاری ارتباط بین آنها سنجیده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده در این مقاله، رفتار سهامداران بازار بورس تهران رابطه معناداری با آمیخته بازاریابی و عوامل آن دارد.
کلید واژه ها: آمیخته بازاریابی خدمات، رفتار سهامدارن، مالی رفتاری، معادلات ساختاری، تورش¬های رفتاری

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

انواع همکاران

07-09-1389

محققان علم مدیریت انواع مختلفی از سبکهای رهبری و به تبع آن انواع پیروان را در سازمانها شناسائی نموده اند. جدیدترین طبقه بندی در این گفتار به شرح زیر می...

ادامه

استعداد

12-03-1392

استعداد

آلبرت اينيشتين : هرکس يک نابغه است. ولي اگر يک ماهي را به واسطه عدم توانايي آن در بالارفتن از درخت بيازماييم، آن ماهي تمام عمرش را بر اين باور زندگي خواهد...

ادامه

انتقال مفاهیم

14-10-1390

رییس یک کارخانه بزرگ معاون خود را احضار و به او می گوید:"روز دوشنبه، حدود ساعت 7 غروب، ستاره دنباله دار هالی دیده خواهد شد. نظر به اینکه چنین پدیده...

ادامه
Go to top