امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

چکیده:
در این پژوهش با اتکاء به مبانی نظری آمیخته بازاریابی و مالیه رفتاری به بررسی تاثیر به کارگیری آمیخته بازاریابی بر رفتار سهامداران در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است و بر اساس یک دوره ی 5 ساله از ابتدای سال 1389 تا انتهای سال مالی 1393 فرضیات تاثیر پذیری آمیخته بازاریابی و عوامل زیر مجموعه آن بر رفتار سهامداران در بین کلیه شرکت های خدماتی، که سهام آنها در سازمان بورس اوراق بهادار تهران مورد پذیرش قرار گرفته است، آزمون شده است.
تحقیق حاضر از دیدگاه هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از دیدگاه ماهیت و روش از نوع تحقیقات همبستگی محسوب می¬شود. در این پژوهش یک متغیر(آمیخته بازاریابی و عوامل مربوط به آن) به عنوان متغیر مستقل و متغیر دیگر(رفتار سهامداران) به عنوان متغیر وابسته، در نظرگرفته شده و با استفاده از معادلات ساختاری ارتباط بین آنها سنجیده شده است. با توجه به نتایج بدست آمده در این مقاله، رفتار سهامداران بازار بورس تهران رابطه معناداری با آمیخته بازاریابی و عوامل آن دارد.
کلید واژه ها: آمیخته بازاریابی خدمات، رفتار سهامدارن، مالی رفتاری، معادلات ساختاری، تورش¬های رفتاری

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

استیو جابز با اپل جاودانه شد

14-07-1390

استیو جابز با اپل جاودانه شد

شرکت اپل اعلام کرده که «استیو جابز»، مدیرعامل سابق این شرکت و یکی از بنیانگذاران آن ـ که به تازگی به علت بیماری کناره‌گیری کرده بود ـ از...

ادامه

مزیت نسبی از دیدگاه لستر تارو

01-02-1393

لستر تارو با زبانی ساده اما عمیق به بحث "مزیت نسبی" و بی اعتباری آن در دنیای امروز پرداخته است: "از نظر تاریخی افراد،بنگاههای اقتصادی و کشورها در صورتی ثروتمند میشوند...

ادامه

معرفی کتاب اندیشه آزادی

14-06-1389

معرفی کتاب اندیشه آزادی

پیشگفتاربه نظر می‏ رسد که بی ‏اعتنایی و حتی تلقی منفی نسبت به اقتصاد آزاد و غفلت از منطق حاکم برآن و ناشی از آن ، ریشه در مهجور ماندن...

ادامه
Go to top