امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

اکوسیستم کسب و کار مفهوم جدیدی است که سطح بالائی از همکاری، هم افزائی و مشارکت را در فضای اقتصادی و کسب و کار مد نظر قرار می دهد.

در این مفهوم فضای کسب و کار مانند یک اکوسیستم در نظر گرفته می شود، هر یک از بازیگران ، فعالان و حاضران در این اکوسیستم با بیشترین سطح مشارکت به ارائه بالاترین ارزشهای موجود و قابل ارائه می پردازند فارغ از اینکه دیگران چه می کنند و فارغ از هرگونه رقابت مخرب یا رفتارهای فرسایشی .

در حقیقت نظر حاضرین در اکوسیستم این است که هرچه اکوسیستم که فضای زیست همه آنهاست پربارتر و ارزنده تر باشد، منافع بیشتری در آن ایجاد می شود که همه از آن بهره بیشتری خواهند برد، بنابراین تلاش همه آن خواهد بود که این اکوسیستم بیهنه تر ، مناسب تر و قابل زیست تر باشد. 

همه کسب و کارها بدون توجه به اینکه سهمی نخواهند داشت، با افزودن ارزشهای قابل ملاحظه ، ارزش کل اکوسیستم را می افزایند و بنابراین در ارزش بالاتر سهم بالاتری هم خواهند برد.

در چنین اکوسیستمی ، گردش اطلاعات بنحو کامل وجود دارد، هیچیک از مشارکت جویان نگران اطلاعات ارائه شده نیستند.

از طرف دیگر مشارکت اعضاء ( تک تک کسب و کارها ) با یکدیگر در بالاترین سطح اتفاق می افتد، بدین معنا که هریک از اعضاء بدنبال بهانه ای است تا مشارکت دیگران را بدست آورد و دیگران هم با میل و رغت بنحو احسن به این موضوع پاسخ مثبت میدهند.

مهمترین مسئله در این اکوسیستم عدم وجود اعضاء و زیرسیستمهای اضافی یا نامفید و زائی است ، یعنی اکوسیستم چنین کسب و کارهائی را اجازه رشد و نمو نمی دهد یا زمینه تعدیل و تغییرشان را فراهم می آورد ، البته در این زمینه هیچگونه تحمیل یا فشاری در کار نیست، بلکه بدلیل سطح مشارکت بالا و منافع مشخص ، کسب و کارها در جهت منافع اکوسیستم شکل می گیرند و رشد می کنند.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (4 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

پیروزی بدون جنگ

30-08-1389

پیروزی بدون جنگ

مقدمه نویسنده احتمالاً، در نگاه اول، با شنیدن کلمه سان تزو، این سئوال به ذهنتان خطور می‏کند که چطور کتابی در مورد " هنر جنگجویی " می‏تواند در قفسه‏ی کتابهای...

ادامه
Go to top