امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

محمد امامی:

در شعر زیر که در مردادماه ۱۳۸۴ سروده شده، به گونه ای مختصر سعی کرده ام ۹ معیار مدل تعالی سازمانی و ۴ منطق امتیازدهی معیارهای مزبور را که به منطق رادار معروف است مطرح کنم.
ساده سازی مفاهیم و فرهنگ سازی پیرامون اولویت های سازمانی یکی از زمینه هایی است که روابط عمومی می تواند و باید در آن نقش داشته باشد.
مفاهیم ثقیل و غیرقابل فهم، یکی از موانع مهم گسترش فرهنگ کیفیت و تعالی سازمانی است که با ساده سازی و روان‌سازی مفاهیم ثقیل در سازمان، مفاهیم توسط کارکنان بهتر فهمیده می‌شود و بستر مناسبی برای اجرای آن فراهم می‌آید.
با فهم موضوع و مفاهیم کیفی ، اعضای سازمان بهتر می توانند انتظارات مشتریان و شهروندان را به زبان فنی و تخصصی سازمان ترجمه کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پاسخگویی به این نیازها و انتظارات طراحی و اجرا نمایند



عزم خود را جزم از بهر تعالی می کنیم .................. سازمان را از نقاط ضعف خالی می کنیم
کاستی را هر کجا یابیم ، آغازی بود ........................ فرصت بهبود باشد، وز پی اش رازی بود
در مسیر این تعالی راهها را طی کنیم ..................... سد و مانع گر هویدا گردد آن را پی کنیم
تا که ۹ معیار* را پوشش دهیم .................................. تن به کار و جوشش و کوشش دهیم
رهبری* ماموریتها و جهت تعیین کند .............................اولین معیار باشد، الگویی تامین کند
خط مشی* و راهبردی گر نباشد در میان ....................... سازمان قادر نباشد پی بگیرد آرمان
هر توان فردی و جمعی و هر شایستگی* .............. بهره باید جست از آن با دانش و بایستگی
از شراکتهای بیرونی* بباید سود جست ..................... تا به اجرا هر فرایندی نگردد زود سست
هر فرایندی* که طراحی، مدیریت شود ............................ باید از نوآوری، مملو ز کیفیت شود
خلق سازد ارزشی را از برای مشتری ............................. تا برآورده نماید خواستهای مشتری
از شکایات و ز ادراکات و هم تقدیرها* .................................. دائما اندازه گیری باید از تغییرها
در نتیجه، جامعه* هم مشتری و کارمند* ..................... پایش و اندازه گیری باید اندر سال چند
دستْ آوردِ کلیدیِّ عملکرد* و هدف ............................ در میان، معیارها را گوئیا همچون صدف
گر تعالی طلبی، از منطقش آگاه باش* ...................... از نتایج* تو مشو غافل، پیِ آن راه باش
پایداری، در عملکرد نکو حاصل شود ..................... هر هدف، تعیین ، هرکس سوی او نایل شود
در مسیر دستیابی بر نتایج، گوش دار .................... رویکردی* بایدت مطلوب و خوب ای هوشیار
نکته ای باشد مهم در رویکرد سازمان ........................ اینکه جاری سازد* آن را فرد فردِ سازمان
در تعالی، ارزیابی* گر بود در کارِ ما .......................... راست می گردد به گِردِ حقْ، نوکِ پرگارِ ما




پی نوشتها:
۱- ۹ معیار مدل تعالی سازمانی
۲- معیار اول: رهبری
۳- معیار دوم: خط مشی و استراتژی
۴- معیار سوم: کارکنان
۵- معیار چهارم: مشارکتها و منابع
۶- معیار پنجم: فرایندها
۷- معیار ششم: نتایج مشتری
۸- معیار هفتم: نتایج جامعه
۹- معیار هشتم: نتایج کارکنان
۱۰- معیار نهم: نتایج کلیدی عملکرد
۱۱- منطق امتیازدهی معیارهای تعالی سازمانی
۱۲- نخستین منطق:نتایج
۱۳- دومین منطق: رویکرد
۱۴- سومین منطق: جاری سازی
۱۵- چهارمین منطق: ارزیابی و بازنگری

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

اهمیت اندازه گیری

26-06-1389

اهمیت اندازه گیری

سه روز آخر هفته ( 24 تا 26 شهریورماه 1389 ) تدارک دوره بین المللی ITIL Fundation V3 را برای 10 نفر از معاونین، مدیران، سرپرستان و کارشناسانی که در...

ادامه

SRM ؛ رویکردی جدید در تعامل با ذینفعان

11-11-1393

SRM ؛ رویکردی جدید در تعامل با ذینفعان

SRM؛ رویکردی جدید در تعامل با ذی نفعان تشدید رقابت در فضای کسب و کار، باعث افزایش قدرت چانه زنی مشتریان و درنتیجه کاهش وفاداری آنها شده است. این واقعیت، سازمانها...

ادامه
Go to top