امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

یکی از دغدغه های سازمانها برای از بین بردن هزینه های اضافی و به قول ژاپنی ها موداها (هر چیزی زائیدی که برای سازمان ارزش نمی آفریند) آن است که کدام هزینه ها را باید کاهش داد تا بهره وری افزایش یابد.

اخیرا این موضوع ملاک قرار گرفته است که هر چیزی که برای مشتری ارزش نمی آفریند هزینه زا و زائد است. یعنی نگاه از سوی مشتری در همه ارکان عملکردی سازمانها خودنمائی می کند.

برای مثال آیا کنترل کیفیت برای سازمانها مفید است یا غیر مفید؟

با این رویکرد فرآیند کنترل کیفیت باید تبدیل به فرآیند نهادینه شدن کیفیت جامع در سازمانها شود پس بنابراین واحد کنترل کیفیت که فقط در انتهای فرآیند به تست می پردازد زائد و فاقد ارزش تلقی می شود!

البته شایان ذکر است که این موضوع در سازمانهائی معنا پیدا می کند که توان برنامه ریزی برای تامین Just in Time  و سایر مدلهای بهبود را داشته باشند و با ادبیات کیفیت آشنائی کامل داشته باشند.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

Knowledge sharing is power

23-12-1392

روند تبدیل داده به اطلاعات و سپس دانش ، اهمیت دانش بودن در قرن حاضر را بیش از پیش نشان می دهد. تا همین اواخر اندیشمندان دانش را بزرگترین ثروت بشر...

ادامه

معرفی کتاب مدیریت مالی

21-07-1389

معرفی کتاب مدیریت مالی

دیباچه در عصری زندگی می‏کنیم که اندیشه‏ی"می‏دانم چه می‏خواهم و اکنون آن را می‏خواهم" حکم فرما است . زمان غذاهای آماده و دل‏مشغولی‏های فوری است . زمان تقدم خود بر...

ادامه

زندگی و اتاق

24-02-1392

امروز كه از خواب بيدار شدم از خودم پرسيدم : زندگی چه می گويد؟ جواب را در اتاقم پيدا كردم سقف گفت : اهداف بلند داشته باش! پنجره گفت :...

ادامه
Go to top