امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

تصمیم گرفته ام در چند پست درخصوص نقش صنایع کوچک در توسعه کشورها مطلب بگذارم .

اصولا کشورهای تازه توسعه یافته مسیر توسعه اقتصادی خود را به یکی از روشهای زیر پیموده اند :

1. توسعه به روش اول که به توسعه کره ای معروف است ، از راه توسعه و ایجاد بنگاههای بزرگ صورت گرفته است ، در این مسیر دولت بر تشکیل و بسترسازی برای شکل گیری بنگاههای اقتصادی بزرگ تاکید می نماید و این بنگاهها با شکل دهی دقیق به کسب و کار مسیر توسعه را هموار می کنند .

2. توسعه به روش دوم که به توسعه تایوانی معروف است، از راه توسعه و ایجاد بنگاهها یا کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط

(Micro,Small and Medium Enterprise) (MSME ) صورت می گیرد. 

براساس تعاریف ارائه شده در کشورهای مختلف معیار طبقه بندی اندازه بنگاهها روشهای مختلفی است ، یکی از ساده ترین و متداولترین روشها تعداد کارکنان است. 

در کشور ایران نیز به دلیل نبود اطلاعات کافی از بنگاهها به نوع از دسته بندی اکتفا کرده اند ، بنابراین بنگاههای تا 10 نفر ، بنگاه خرد ؛ بنگاه بین 10 تا 50 نفر ، بنگاه کوچک ؛ بنگاه بین 50 تا 150 نفر ، بنگاه متوسط ؛ بنگاه بالاتر از 150 نفر ، بنگاه بزرگ نامیده می شوند. 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رای)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

امنیت و رقابت

02-10-1389

رابطه امنیت و رقابت در کسب و کار بسیار در توفیق آتی سازمانها موثر و مهم است. درک و عمل نمودن به اینکه کدامیک اولویت دارد می تواند باعث پیشرفت و...

ادامه

بازاریابی عصبی

20-07-1391

چگونه با بازاریابی عصبی فروش خود را افزایش دهیم؟بازاریابی عصبی در دنیا مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. بازاریابی عصبی بازاریابی است که با توجه به عملکرد مغز و سیستم...

ادامه
Go to top