امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

آخرین مقاله علمی و پژوهشی اینجانب با عنوان "بررسی تأثیر هوش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران" که در مجله دانش مالی تحلیل اوراق بهادار در اردیبهشت ماه 1397 مورد پذیرش قرار گرفته است. مخاطبین گرامی می توانند فایل اصلی مقاله را از لینک زیر دانلود نمایند. 

چکیده : 

امروزه درک مفاهیم و مهارت های مرتبط با سواد و هوش مالی به سبب اینکه مصرف کننده را برای بقاء در جامعه مدرن و مقاومت در برابر تنوع و پیچیدگی محصولات و خدمات مالی موجود ،توانا سازد ، ضروری شده است. مقاله پیش رو با هدف بررسی تأثیر هوش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران، انجام گرفته است. بدین منظور از بین 3600 مشتری بانک ملت با استفاده از رابطه کوکران تعداد نمونه آماری در سطح خطای 5 درصد برابر با 347 نفر به منظور انجام تحقیق انتخاب شده است. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی به شیوه پیمایشی با رویکرد علی می‏باشد. ابزار گردآوری داده‏ها، پرسشنامه استاندارد می‏باشد که پایایی آن با آلفای کرونباخ برابر 962/0 مورد تأیید است و جهت روایی محتوایی از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. با روش معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل مسیر و با استفاده از نرم افزار لیزرل (LISREL) نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می‏دهند، هوش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران موثر است. همچنین رفتار مالی و آموزش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق قصد موثر هستند ولی سواد مالی تأثیری بر رفتار استفاده از کارت اعتباری ندارد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

زندگی و اتاق

24-02-1392

امروز كه از خواب بيدار شدم از خودم پرسيدم : زندگی چه می گويد؟ جواب را در اتاقم پيدا كردم سقف گفت : اهداف بلند داشته باش! پنجره گفت :...

ادامه

نقش صنایع کوچک در توسعه (2)

11-07-1392

در ادامه مطلب قبلی موارد زیر قابل ذکر است : 1. بیش از 90 % اقتصاد ایران در قالب بنگاههای خرد ، کوچک و متوسط قابل تعریف و فعالیت هستند. برخلاف...

ادامه
Go to top