امتیاز کاربران

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

آخرین مقاله علمی و پژوهشی اینجانب با عنوان "بررسی تأثیر هوش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران" که در مجله دانش مالی تحلیل اوراق بهادار در اردیبهشت ماه 1397 مورد پذیرش قرار گرفته است. مخاطبین گرامی می توانند فایل اصلی مقاله را از لینک زیر دانلود نمایند. 

چکیده : 

امروزه درک مفاهیم و مهارت های مرتبط با سواد و هوش مالی به سبب اینکه مصرف کننده را برای بقاء در جامعه مدرن و مقاومت در برابر تنوع و پیچیدگی محصولات و خدمات مالی موجود ،توانا سازد ، ضروری شده است. مقاله پیش رو با هدف بررسی تأثیر هوش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران، انجام گرفته است. بدین منظور از بین 3600 مشتری بانک ملت با استفاده از رابطه کوکران تعداد نمونه آماری در سطح خطای 5 درصد برابر با 347 نفر به منظور انجام تحقیق انتخاب شده است. روش تحقیق بر مبنای هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی به شیوه پیمایشی با رویکرد علی می‏باشد. ابزار گردآوری داده‏ها، پرسشنامه استاندارد می‏باشد که پایایی آن با آلفای کرونباخ برابر 962/0 مورد تأیید است و جهت روایی محتوایی از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. با روش معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل مسیر و با استفاده از نرم افزار لیزرل (LISREL) نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می‏دهند، هوش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران موثر است. همچنین رفتار مالی و آموزش مالی بر رفتار استفاده از کارت های اعتباری در میان مشتریان شعب بانک ملت در شهر تهران به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق قصد موثر هستند ولی سواد مالی تأثیری بر رفتار استفاده از کارت اعتباری ندارد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

پیرمرد و سالک

04-10-1389

 پير مردي بر قاطري بنشسته بود و از بياباني مي گذشت . سالكي را بديد كه پياده بود پير مرد گفت : اي مرد به كجا رهسپاري ؟ سالك گفت...

ادامه

کنتاکی

09-09-1391

کنتاکی

سرهنگ ساندرس یک روز در منزل نشسته بود در این میان نوه اش آمد و گفت: بابابزرگ این ماه برایم یک دوچرخه میخری؟ او نوه اش را خیلی دوست می داشت،...

ادامه

بررسي تحليلي نقش عوامل آميخته بازاريابي …

15-04-1389

چکیده: با ظهور اينترنت، بخش عظيمي از زندگي بشر دچار تحول گشته است . اين تاثير ، كليه ابعاد گوناگون علمي، يكي از گون ههاي ADSL اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و نظامي...

ادامه
Go to top