امتیاز کاربران

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

تصمیم گرفته ام در چند پست درخصوص نقش صنایع کوچک در توسعه کشورها مطلب بگذارم .

اصولا کشورهای تازه توسعه یافته مسیر توسعه اقتصادی خود را به یکی از روشهای زیر پیموده اند :

1. توسعه به روش اول که به توسعه کره ای معروف است ، از راه توسعه و ایجاد بنگاههای بزرگ صورت گرفته است ، در این مسیر دولت بر تشکیل و بسترسازی برای شکل گیری بنگاههای اقتصادی بزرگ تاکید می نماید و این بنگاهها با شکل دهی دقیق به کسب و کار مسیر توسعه را هموار می کنند .

2. توسعه به روش دوم که به توسعه تایوانی معروف است، از راه توسعه و ایجاد بنگاهها یا کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط

(Micro,Small and Medium Enterprise) (MSME ) صورت می گیرد. 

براساس تعاریف ارائه شده در کشورهای مختلف معیار طبقه بندی اندازه بنگاهها روشهای مختلفی است ، یکی از ساده ترین و متداولترین روشها تعداد کارکنان است. 

در کشور ایران نیز به دلیل نبود اطلاعات کافی از بنگاهها به نوع از دسته بندی اکتفا کرده اند ، بنابراین بنگاههای تا 10 نفر ، بنگاه خرد ؛ بنگاه بین 10 تا 50 نفر ، بنگاه کوچک ؛ بنگاه بین 50 تا 150 نفر ، بنگاه متوسط ؛ بنگاه بالاتر از 150 نفر ، بنگاه بزرگ نامیده می شوند. 

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 نظر)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب تصادفی

ارزیابی منابع

30-02-1392

یه کلاغ و يه خرس سوار هواپيما بودن کلاغه سفارش چايي ميده چايي رو که ميارن يه کميشو ميخوره باقيشو مي پاشه به مهموندار مهموندار ميگه چرا اين کارو کردي؟ کلاغه ميگه...

ادامه

بانکداری شرکتی، تعاریف، راهبردها و مزایا

04-05-1396

بانکداری شرکتی، تعاریف، راهبردها و مزایا

پس از ایجاد بحران سنگین در نظام بانکی آمریکا در دهه 30، قانون گذاران این کشور نوع فعالیت بانک ها را در دو دسته بانکداری تجاری و بانکداری سرمایه تقسیم...

ادامه

آمیخته بازاریابی خدمات و تاثیر آن بر سها…

04-05-1396

آمیخته بازاریابی خدمات و تاثیر آن بر سهامداران

آخرین مقاله علمی پژوهشی اینجانب با عنوان " آمیخته بازاریابی خدمات و تاثیر آن بر سهامداران" چاپ شده در مجله "دانش مالی تحلیل اوراق بهادار" را می توانید از لینک...

ادامه
Go to top