مقاله زیر را با موضوع فوق الذکر برای نشریه پیام بیمه شماره جدید آماده کرده ام ، که برای استحضار علاقمندان فایل کامل آن در فرمت PDF در دسترس قرار می گیرد.
در مورد مدل كسب و كار (Business Model) و برنامه كسب و كار (Business Plan)، مقاله ها و كتابهاي زيادي به رشته تحرير درآمده است و مشاورين و كارشناسان مختلف، در سازمانهاي بزرگ با استفاده از روشهاي متداول به تدوين آن پرداخته اند.
اين نوشتار بر آن است كه با نگاهی متفاوت به موضوع، به سوالهاي زير بپردازد:
1- چرا خلق مدل كسب وكار در سازمانها یک نياز است؟
2- چرا صنعت بيمه به مدلهاي كسب و كار نوگرا نيازمند است؟
3- چرا شركتهاي بيمه گر ايراني بايد اين مسير را با دقت دنبال كنند؟
4- نقش فناوري اطلاعات در خلق مدل كسب و كار چيست؟